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※ 다음은 토마토 Speaking flow의 내용을 참고하여 작성하였습니다.

토익 스피킹 5번째 스타일은 전화에 녹음된 메시지로 지금 현재 어떤 문제가 있는 것인지 말해준 들은 다음 이것을 듣고 문제에 대한 해결을 직접 말해야 한다. 30초 동안 준비시간이 주어지고 60초간 답해야 한다.

문제는 나레이션으로만 해서 나오는데, 전화기 그림만 나오고 내용은 화면에 표시되지 않기 때문에 중요한 점은 들으면서 바로 기억해둬야 한다.

그냥 다짜고짜 말할 것이 아니라 문제 상황을 해결해 줘야 하는 것인만큼 순서에 맞게 제대로 말해야 한다. 인사말, 지금 현재 발생한 문제, 문제에 대한 사과, 효율적인 해결책 등으로 이루어져야 한다.

그렇기 때문에 이 스타일의 문제는 말하기 뿐만 아니라 듣기도 매우 중요하다고 말할 수 있겠다. 화자 이름, 내가 주어진 상황에서 무엇을 담당하고 있는지, 문제 상황과 내게 바라는 내용은 기본적으로 잘 알고 있어야 한다.

답변에 있어서 기본적인 방향을 항상 염두에 두고 있어야 한다. 그리고 너무 무리한 요구라고 하면 거절할 수도 있다고 하는데, 상황을 봐서 정말 있을 것 같은 상황으로 만드는게 중요한 점이라고 하겠다.


[Narration] Good afternoon. My name is Jessica Prime and I'm your client of an online shopping site "StylePlaza.com." Um.., I'm just calling about my goods I got today. I bought a blue knit dress from your Website. But I received a pink knit dress and I became to embarrassed at color of the dress. Moreover, I'm surprised once again, because there is a hole in the back of the dress. I purchaced another item-that was a fingerless glove. In very first, it looks like a just normal product. However, Not long after I find another defect on glove snagged a little bit. I know your product has a good design and also good quality. You know.., I can't hide my feelings-I disappointed your website.  Please call me back and I want you to solve this problem. Thanks.

[해석]
안녕하세요. 제이름은 제시카 프라임이고 스타일플라자 사이트 고객입니다. 저는 오늘 받은 제품때문에 전화했습니다. 저는 사이트에서 파란색 니트 드레스를 샀습니다. 그렇지만 저는 핑크 니트 드레스를 받았고 드레스 색깔을 보고 당황했습니다. 게다가, 저는 또한번 놀랐는데, 드레스 등 부분에 구멍이 있었기 때문입니다. 저는 또 다른 아이템을 샀는데-그건 핑거리스 장갑이었습니다. 맨처음에는 정상적인 제품처럼 보였습니다. 그렇지만 얼마지나지 않아 단점을 발견했고 올이 약간 나간 것이었습니다. 귀사의 제품이 좋은 디자인과 좋은 품질을 갖고 있다는 것을 알고 있습니다. 음.. 제 감정을 감출 수가 없네요-웹사이트에 실망했습니다. 제게 전화해 주시고 이 문제를 해결해주시길 바랍니다. 감사합니다.

[Response]
[1] 인사하기
Hello. Ms. Prime. I'm calling from the "StylePlaza.com". We got your message.
[2] 문제를 짚어주기
I'd like to apologize for our mistakes that the quality of products are low. We're really sorry for the wrong delivery.
[3] 문제가 일어난 이유
As we found out the problem, there was an error in the system. I guess you got the product you didn't ordered.
[4] 문제 확인을 해주고 사과하기
I identified the situation so I'm became to know you got the product of the person named "Jessica Prime." She has a same name as you. And I'm so sorry for the low quality of the items.
[5] 문제해결안 말하기
Therefore, We'll send you the product you wanted at first. All faults are on our side. And We'd like to give you an online shopping point about 20% of your product price.
[6] 마무리
And if you have any further questions, please contact me anytime. Thanks.
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